Charakterystyka Formentora CUPRA
ten CUPRA Formentor to crossover ze sportowym tuningiem, segment D, produkowany przez CUPRA (submarka sportowa SEAT-a) od 2020 roku. od 150 do 390 CV. Formentor aspiruje do miana flagowego modelu marki, ponieważ jest pierwszym modelem opracowanym w całości przez CUPRA i opartym na poziomie technicznym SEAT-a Leona, wykorzystującym platformę MQB Evo. CUPRA Formentor jest produkowany w Hiszpanii, w fabryce SEAT-a w Martorell, a jego cena jest bardzo konkurencyjna, biorąc pod uwagę projekt, jakość i osiągi.
ten CUPRA Formentor liczy się jako wielu rywali w świecie SUV-ów ze względu na szerokie spektrum mocy, z jakimi jest sprzedawany. Najbardziej znane to Alfa Romeo Stelvio, Audi Q3 Sportback, BMW X4, Mercedes GLC, Volkswagen Tiguan czy sama CUPRA Ateca.
Projekt zewnętrzny CUPRA Formentor
Wygląd zewnętrzny CUPRA Formentor charakteryzuje się tym, że jest wyraźnie niższy i nieco dłuższy niż SEAT Ateca, na którym jest oparty. Ma sportowy wygląd, w którym wyróżniają się takie elementy jak agresywny zestaw optyki i grilla, czy nerwy zaznaczone na nadkolach. Tył jest absolutnie namiętny i wyposażony spektakularny dyfuzor, cztery rury wydechowe i świetlista linia, która przecina całą tylną klapę.
Jego opcjonalny matowy lakier jest również uderzająco uderzający, z dwoma matowymi kolorami dostępnymi w jego katalogu, kontrastującymi z opcjonalnymi 19-calowymi obręczami z brązu (lub 18-calowymi standardowymi).
Silniki CUPRA Formentor
ten CUPRA Formentor jest sprzedawana w Hiszpanii z 8 silnikami:
Mechanika | Silnik | Moc | Trakcja | 0-100 km/h |
---|---|---|---|---|
Benzyna | 1.5 TSI | 150 KM | Prowadzić | 8,9 s |
Diesel | 2.0 TDI | 150 KM | Naprzód i Razem | NS |
Benzyna | 2.0 TSI | 190 KM | Całkowity | NS |
Wtyczka hybrydowa | 150 KM 1.4 TSI + 102 KM silnik elektryczny | 204 KM | Prowadzić | 7,8 s |
Wtyk hybrydowy VZ | 150 KM 1.4 TSI + 115 KM silnik elektryczny | 245 KM | Prowadzić | 7,0 s |
Benzyna VZ | 2.0 TSI | 245 KM | Prowadzić | NS |
Benzyna VZ | 2.0 TSI | 310 KM | Całkowity | 4,9 s |
Benzyna VZ5 | 2.5 TSI | 390 KM | Całkowity | 4,2 s |
ten CUPRA Formentor w wersji Access posiada 150-konny silnik benzynowy 1.5 TSI, 250 Nm i napęd na przednie koła, możliwość wyboru między 6-biegową manualną skrzynią biegów lub 7-biegową automatyczną skrzynią DSG. Oczekuje się, że później pojawi się alternatywa dla oleju napędowego o tej samej mocy.
Następnie są dwie hybrydowe wersje plug-inDzięki 150-konnemu silnikowi 1.4 TSI i silnikowi elektrycznemu o mocy 102 lub 115 KM, koniecznie połączonemu z sześciobiegową dwusprzęgłową skrzynią biegów DSG. Dzięki hybrydyzacji Formentor oferuje większą wydajność, dobre osiągi i etykietę ECO, dzięki której można swobodnie krążyć po mieście.
W odniesieniu do świadczeń, CUPRA Formentor e-Hybrid oferuje łączną moc 204 KM, moment obrotowy 350 Nm i przyspieszenie od 0 do 100 km w 7,8 sekundy. Z drugiej strony CUPRA Formentor VZ e-Hybrid ma moc 245 KM i 400 Nm momentu obrotowego, który jest w stanie przyspieszyć od 0 do 100 km w zaledwie 7,0 sekund.
Dzięki akumulatorowi 13 kWh oba modele hybrydowe CUPRA Formentor mogą podróżować 55 kilometrów autonomii w trybie elektrycznym, zgodnie z cyklem WLTP. Jest to ta sama technologia stosowana w innych modelach Grupy Volkswagen, takich jak Volkswagen Tiguan eHybrid.
ten Silnik 2.0 TSI jest sprzedawany w trzech poziomach mocy: 190, 245 i 310 KM. Silnik 2.0 TSI o mocy 190 KM jest kojarzony wyłącznie z 7-biegową, dwusprzęgłową automatyczną skrzynią biegów DSG i napędem na wszystkie koła o nazwie 4Drive, oferując zatwierdzone zużycie paliwa na poziomie 7,6 litra na 100 km. 2.0 TSI o mocy 245 KM również kojarzy się ze zmianą DSG, ale mimo to jest to napęd na przednie koła, dzięki czemu aprobuje praktycznie identyczne spalanie 7,7 litra/100km.
Na górze jest 310 KM Formentor VZ liczy się klasyka Benzyna 2.0 TSI z momentem obrotowym 400 Nm i napędem na wszystkie koła. Mechanizm podobny do zastosowanego w CUPRA Ateca. Przyspiesza od 0 do 100 kilometrów na godzinę w 4,9 sekundy, osiągając prędkość maksymalną 245 km/h.
Najmocniejszy silnik w gamie nazywa się CUPRA Formentor VZ5. Jest to ekskluzywna wersja ograniczona do 7000 sztuk, która ma potężny pięciocylindrowy silnik rodem z Audi o mocy 390 KM. Korzyści nieznacznie się poprawiają w porównaniu z wersją o mocy 310 KM, będąc w stanie przyspieszyć od 0 do 100 km / hw 4,2 sekundy. Ponadto posiada szereg ekskluzywnych akcesoriów estetycznych, takich jak ultra-sportowe pół-kubełkowe fotele, przedni rozdzielacz z włókna węglowego i nowy ukośny układ czterech rur wydechowych. Możesz kontynuować czytanie wszystkich informacji o CUPRA Formentor VZ5.
Projekt wnętrz CUPRA Formentor
Wnętrze CUPRA Formentor jest całkowicie nowe, z 10-calowa cyfrowa deska rozdzielcza i kolejny ogromny ekran dla systemu informacyjno-rozrywkowego, który znajduje się nad deską rozdzielczą, standard 10-calowy lub 12,3 cala dla wersji z najwyższej półki. Jego przednie fotele mają sportowy wygląd (w wyższych wersjach typu kubełkowego), wraz z nową kierownicą o specyficznym designie i sześciokątnymi napowietrzaczami, które wydają się inspirowane marką Lamborghini.
Wnętrze CUPRA Formentor ma bardzo ciekawe detale. Na przykład rezygnuje z większości przycisków, w tym do sterowania układem klimatyzacji.
Jeśli chodzi o jego zamieszkiwanie, zaskoczyła nas ilość miejsca na kolana w tylnych bocznych siedzeniach. Dostęp do tych foteli jest również wygodny, a pochylenie ciała w tym obszarze nie przekłada się na utratę miejsca dla osób wyższych. Minusem jest to, że środkowy tunel zmniejsza przestrzeń na nogi.
Kufer CUPRA Formentor
CUPRA Formentor ma objętość bagażnika różne w zależności od wersji:
Model | Trakcja | Pień |
---|---|---|
CUPRA Formentor e-Hybrid i VZ e-Hybrid | Prowadzić | 345 litrów |
CUPRA Formentor 1.5 TSI 150 CV | Prowadzić | 450 litrów |
CUPRA Formentor VZ 2.0 TSI 310 CV | Całkowity | 420 litrów |
ten Buty CUPRA Formentor Ma pojemność 420 litrów dla wersji z napędem na wszystkie koła i 450 litrów dla wersji z napędem na przednie koła, podczas gdy wersje hybrydowe typu plug-in mają tylko 345 litrów. Krótko mówiąc, bagażnik jest mniej wydajny niż 485 litrów CUPRA Ateca.
Jak idzie CUPRA Formentor?
Obecnie przeprowadziliśmy test modelu CUPRA Formentor z silnikiem 2.0 TSI o mocy 310 KM. To samochód, który zaskoczył nas dynamiką jazdy, walorami i technologią. Z naszego punktu widzenia jest bardzo dobrze zbudowany i daje bardzo sportową jazdę z tym silnikiem, co przypomina wrażenia z testów CUPRA Ateca. Ponadto, pomimo «sportowego” tuningu, podwozie można regulować pod kątem komfortowej podróży.
Dodatkowo przeprowadziliśmy również test CUPRA Formentor 1.5 TSI 150 CV, wersja dostępowa. Jest to model, który ma wszystkie zalety 310-konnego Formentora: wysoką jakość wykonania, bardzo atrakcyjny design i bardzo wszechstronny samochód, ale jego silnik, mimo że szczerze mówiąc dobrze się zachowuje, pozostaje czymś o dużej mocy do spełnienia świetne założenie marki, sportowa postawa.