Charakterystyka CUPRA Ateca
ten CUPRA Ateca to sportowy SUV segmentu C, produkowany przez CUPRA od 2018 roku. Jest to pierwszy model w historii CUPRA jako niezależna marka będąca najbardziej sportową wersją SEAT-a Ateca. CUPRA Ateca otwiera nową panoramę w tym segmencie dzięki w pełni sportowemu podejściu. Wyróżnia się bardzo odważną estetyką i bardzo korzystnym stosunkiem ceny do jakości. CUPRA Ateca jest produkowana w Kvasinach Silver w Czechach.
Główne sportowe SUV-y w segmencie C, które można uznać za rywali CUPRA Ateca Są to Volkswagen Tiguan R o mocy 320 KM oraz CUPRA Formentor z silnikiem spalinowym (310 KM); Chociaż możemy rozważyć również rywali takich modeli jak Audi SQ2 (310 KM, z segmentu B) czy Porsche Macan (245 KM, z segmentu D), choć ten ostatni ma znacznie wyższą cenę niż CUPRA Ateca.
Projekt CUPRA Ateca
Design CUPRA Ateca charakteryzuje się specyficznymi zderzakami, dużymi felgami aluminiowymi i unikalnym designem, układ wydechowy z czterema widocznymi wylotami, detale w głębokiej czerni, ekskluzywne logo ze złotymi detalami… wszystko zostało zaprojektowane tak, aby CUPRA Ateca była modelem, który przyciąga wzrok.
CUPRA wyznacza dystans modelem, na którym jest oparta, SEAT Ateca, używanie wszelkiego rodzaju załączników, które dążą – i potrafią – do stworzenia bardzo specyficznego i zróżnicowanego wizerunku. W końcu to model marki, która jest już niezależna od SEAT-a.
Silnik o mocy 300 KM i napęd na wszystkie koła dla CUPRA Ateca
Jeśli za coś CUPRA Ateca pozostałych braci «Ateca» jest dla ich dostarczania mocy. Pierwszy model CUPRY jest wyposażony w ten sam układ napędowy co SEAT Leon Cupra ST 4Drive, czyli dobrze znany czterocylindrowy silnik 2.0 TSI 300 KM i 380 NM umieszczone w pozycji poprzecznej.
Obok znajduje się 7-biegowa automatyczna skrzynia biegów DSG z podwójnym sprzęgłem, przekazująca moc poprzez inteligentny napęd na cztery koła 4Drive. Deklarowane przez markę osiągi są genialne jak na kompaktowego SUV-a: od 0 do 100 km/h przyspiesza w 5,4 sekundy, osiągając prędkość maksymalną 245 km/h.
Oprócz śmigła CUPRA Ateca oferuje regulowane podwozie poprzez system tłumienia DCC, układ kierowniczy ze specjalną regulacją i ponadgabarytowe układy hamulcowe, wszystko po to, aby CUPRA Ateca jeden z najbardziej dynamicznych SUV-ów na rynku.
Wnętrze CUPRA Ateca
Wnętrze CUPRA Ateca, historia jest podobna, choć nieco bardziej dyskretna. Modyfikacje są dostępne, ale są bardziej ograniczone. Skupiają się głównie na osadzenie, z rzeźbionymi przednimi siedzeniami w stylu oparcia, specyficznym cyfrowym oprzyrządowaniem, szczegóły w alcantara i wykończenie w kolorze fortepianowej czerni.
Dzięki najnowszej aktualizacji tak, kabina CUPRY Ateca zyskała opakowanie poprzez wyposażenie takich elementów jak sportowa kierownica odziedziczona po CUPRA Formentor, bardziej rozbudowane oprzyrządowanie cyfrowe, bardziej zaawansowany system multimedialny czy nowe możliwości w tapicerce, z efektownym wykończeniem «Niebieski benzyna” który podkreśla sportowy charakter i ekskluzywność zestawu.
Przestrzeń na pokładzie CUPRA Ateca pozostaje niezmieniona w porównaniu do SEAT Ateca, z dobrym miejscem zamieszkania w obu rzędach siedzeń i a 485-litrowy bagażnik.
Jak dynamicznie radzi sobie CUPRA Ateca?
W Diariomotor mieliśmy okazję przetestować CUPRA Ateca: jeździć nią, analizować jej wnętrze i zobaczyć, jak się sprawuje. CUPRA Ateca zakochała się w nas dynamicznie. Stabilność na zakrętach jest całkowita, nachylenie jest praktycznie zerowe przy każdym podparciu, bez względu na jego siłę, a mimo to jest to dość wygodny samochód z zawieszeniem przez cały czas.
Układ kierowniczy może mieć nieco większy opór, ale jest wystarczająco komunikatywny, aby wiedzieć, ile jeszcze przyczepności zostało, co pozwala nam cieszyć się pokonywaniem zakrętów z zawrotnymi prędkościami. Przyczepność jest bardzo wysoka, a pokonywanie zakrętów bardzo, bardzo szybkie z poczuciem całkowitej kontroli i bezpieczeństwa.