Cechy Volkswagena Garbusa
Historia Volkswagena Garbusa: mit, który narodził się podczas II wojny światowej
ten Chrząszcz volkswagen (Volkswagen Beetle, Volkswagen Vocho… w zależności od rynku) to ikona motoryzacji, samochód, który poza tym, że jest kompaktowym trzydrzwiowym o atrakcyjnym wyglądzie, reprezentuje jeden z żywych mitów silnika, jak Porsche 911 czy Forda Mustanga.
Volkswagen zakończył produkcję w 2003 roku, a następnie produkowany w Meksyku, w mieście Puebla (nie przegap naszej wizyty w fabryce w mieście Puebla). Oryginalny model stawiał na prosty montaż mechaniczny, pozostawiając silnik w tylnym układzie, z konfiguracją bokser, chłodzony powietrzem i różne przemieszczenia w całej swojej historii, również przechodzące od gaźnika do wtrysku elektronicznego i od zapłonu z punktami do zapłonu elektronicznego.
Oryginalny Volkswagen Garbus był kompendium prostych rozwiązań. Na przykład woda w wycieraczkach przedniej szyby była napędzana powietrzem z koła zapasowego. Więcej można przeczytać w artykule, który poświęcamy historii oryginalnego Volkswagena Garbusa.
Inny kompakt
Ostatnia skomercjalizowana generacja Volkswagena Garbusa jest trzecią. Druga generacja Volkswagena Beetle nosiła nazwę Volkswagen New Beetle i została wprowadzona na rynek w 1998 roku w obecnie bardziej konwencjonalnej konfiguracji z silnikiem z przodu i napędem na przednie koła, dostępnej z nadwoziem coupe i kabriolet, podobnie jak obecny Volkswagen Beetle.
Trzecia generacja została wprowadzona w 2011 Jako model 2012 i 2016 otrzymał lifting, prezentowany jako Volkswagen Beetle 2017, z nieśmiałymi zmianami, z nowym zderzakiem, nowym wykończeniem optyki, nowymi dostępnymi kolorami i nowymi opcjami wyposażenia. Jego mechanika nie została zmieniona.
W liczbach trzecia generacja ma 4278 mm, szerokość 1808 mm i wysokość 1486 mm, a jej bagażnik ma 310 litrów.
Niezwykły
Volkswagen Beetle to kompaktowy, samochód odcinek C, który oferuje nam inny wygląd niż zwykłe kompaktowe, z dużą osobowością. Jako alternatywę moglibyśmy docenić MINI Clubman, choć przedstawiany jest również jako inna alternatywa dla popularnych kompaktów, takich jak Volkswagen Golf czy Mazda3.
Specjalne edycje Volkswagena Garbusa
W ciągu tych lat Volkswagen zaprezentował nam kilka edycji specjalnych, takich jak Volkswagen Beetle 53 Edition, bardziej sportowe modele koncepcyjne, Volkswagen Beetle R, a nawet wersję o pewnym podejściu do jazdy w terenie, Volkswagen Beetle Dune.
Volkswagen Beetle kabriolet
ten Volkswagen Beetle kabriolet pojawił się w 2012 jako MY 2013, proponując automatyczny miękki blat. Podobnie jak «normalna” wersja, kabriolet również został zaktualizowany w 2016 roku, prezentując się jako MY2017.
Ta wersja ma bagażnik zmniejszony do 225 litrów dzięki obecności napędu maski.
Zarówno pierwsza, jak i druga generacja Garbusa miały również wersje kabrioletów.
Silniki Volkswagena Garbusa
Gama Volkswagena Beetle składa się z dwóch silników diesel, a 2.0 TDI 110 i 150 koni i trzy opcje benzynowe, a 1.2 TSI 105 koni, a 1.4 TSI 150 koni i 2.0 TSI 220 koni, z alternatywami zarówno dla manualnej skrzyni biegów, jak i automatyczny przełącznik.
Wyposażenie Volkswagena Garbusa
Volkswagen Beetle ma trzy linie ekwipunek, koniec Beetlemania i wykończenie Projekt. Ponadto kabriolet Beetle ma specjalną wersję Karmann i coupe z wersją Połączenie.
Większa obaj może liczyć na bardziej sportowe wykończenie w parze z finiszem Linia R i obaj mają wersję offroad Dune.
Z najbardziej podstawowego wyposażenia Volkswagena Garbusa felgi aluminiowe, klimatyzacja i tempomat wśród innych szczegółów.
Koniec wprowadzania do obrotu Volkswagena Garbusa
Volkswagen ogłosił zakończenie sprzedaży Volkswagena Garbusa w 2018 roku, przygotowując serię edycji specjalnych. Koniec komercjalizacji tego modelu przypisuje się sukcesowi crossoverów, włączając do swojej gamy nowe opcje Volkswagena T-Roc i Volkswagena T-Crossa.