Saltar al contenido

Bugatti Veyron

2 de agosto de 2021
Bugatti Veyron

Bugatti Veyron był supersamochodem, który oznaczał powrót Bugatti jako producenta, należącego już do Grupy Volkswagen i stając się autem aureoli całej grupy samochodowej dzięki zastosowaniu najnowocześniejszych rozwiązań. Veyron był projektem, którego wprowadzenie do produkcji zajęło wiele lat, modelem, który był rewolucją w branży motoryzacyjnej, osiągając osiągi daleko poza to, co proponowały wówczas takie marki jak Ferrari, Lamborghini czy Porsche. Bugatti Veyron, o mocy 1001 KM i 408 km/h, był kamieniem milowym w historii motoryzacji Prezentacja pierwszego prototypu Bugatti Veyron, który wejdzie do produkcji, ma za sobą obszerny katalog prototypów zaprojektowanych przez Giugiaro, do czterech różne koncepcje, które pokazały, co miało być przyszłością marki po Bugatti EB110, który był ostatnim Bugatti wyprodukowanym przed przejęciem marki przez Grupę Volkswagen.

Logo Bugatti

Cechy Bugatti Veyron

ten Bugatti Veyron To właśnie supersamochód oznaczał powrót Bugatti jako producenta, należącego już do Grupy Volkswagen i dzięki zastosowaniu najnowocześniejszych rozwiązań, stając się autem całej grupy samochodowej. Veyron był projektem, którego wprowadzenie do produkcji zajęło wiele lat, model, który… To była rewolucja w motoryzacji czerpanie korzyści daleko wykraczających poza to, co proponowały wówczas takie marki jak Ferrari, Lamborghini czy Porsche.

Bugatti Veyron, o mocy 1001 KM i 408 km/h, był kamieniem milowym w historii motoryzacji

Prezentacja Pierwszy prototyp Bugatti Veyron, który wszedł do produkcji, ma za sobą obszerny katalog prototypów zaprojektowanych przez Giugiaro, aż cztery różne koncepcje, które pokazały, jaka ma być przyszłość marki po Bugatti EB110, który był ostatnim Bugatti wyprodukowanym przed przejęciem marki przez Grupę Volkswagen. Na tym etapie mogliśmy spotkać Bugatti EB118, EB218, EB 18.4 Veyron i wreszcie EB 16.4 Veyron, które dały początek produkcji Bugatti Veyron. Tak jak z każdą nową prezentacją następowała ewolucja w projektach, tak też nastąpiły ważne zmiany w części technicznej, takie jak przejście z 18-cylindrowego silnika w W z 3 ławkami do ostatecznego 16-cylindrowego silnika w W, ale tylko z 2 ławki grupowanie 2 silników VR8, czyli konstrukcja silnika W stosowana przez różnych producentów Grupy Volkswagen, takich jak Bentley, Audi czy sam Volkswagen. Silnik 6.0 W12 TSI to najnowsza ewolucja tego projektu.

bugatti-veyron-tab-1017-188

Produkcja Bugatti Veyron rozpoczęła się we wrześniu 2005 roku, jednak potwierdzenie jego produkcji osiągnięto w 2001 roku. Lata 2001-2005 to niekończące się wyzwania, aby spełnić obietnicę Ferdinanda Piëcha, dyrektora Grupy Volkswagen, który chciał wprowadzić na rynek samochód o mocy maksymalnej przekraczającej 1000 KM i prędkości maksymalnej 400 km/h. Problemy i wyzwania grupy inżynierów odpowiedzialnych za rozwój Veyrona spowodowały ciągłe opóźnienia w projekcie, jednak Veyron prosperował dzięki wygórowanej inwestycji ekonomicznej, która sprawiła, że ​​Bugatti Veyron jest uważany za jeden z najmniej dochodowych samochodów wszechczasów …

bugatti-veyron-tab-1017-028

Bugatti Veyron wyprodukował 450 sztuk, 300 sztuk w nadwoziu coupe i 150 sztuk w nadwoziu targa. Cała produkcja została przeprowadzona w fabryce Bugatti w Molsheim we Francji, gdzie produkowany jest również Bugatti Chiron.

bugatti-veyron-tab-1017-002

Silnik i skrzynia biegów Bugatti Veyron

Najbardziej niezwykły punkt Bugatti Veyron znajduje się pod skórą. Jako projekt inżynieryjny, Veyron zaznaczył przed i po, kiedy udało mu się spełnić obietnicę wyprodukowania samochodu zdolnego do przekraczania 1000 KM mocy i 400 km/h prędkości. Twoje serce jest 8.0 W16 Quad-Turbo zdolny do rozwijania 1001 KM mocy maksymalnej i 1250 Nm momentu obrotowego w pierwszych wersjach oraz 1200 KM mocy maksymalnej i 1500 Nm momentu obrotowego w wersjach Super Sport i niektóre wydania specjalne wywodzące się z tego wariantu. Przekładnia jest dwusprzęgłowa, z 7 relacjami i produkowana przez brytyjskiego specjalistę Ricardo. Ponadto zastosowano stały napęd na cztery koła z centralnym mechanizmem różnicowym typu Haldex. Wyposażenie opon Bugatti Veyron zostało opracowane specjalnie dla tego modelu, biorąc pod uwagę jego moc i maksymalną prędkość, w ten sposób producent Michelin był odpowiedzialny za wyposażenie Veyrona w wyposażenie Michelin Sport PAX z technologią run-flat w rozmiarach 265-680 ZR 500A przód i 365-710 ZR 500A z tyłu.

bugatti-veyron-tab-1017-019

Wydajność Bugatti Veyron mówi sama za siebie z przyspieszeniem 0 do 100 km/h w 2,5 sekundy i jeden maksymalna prędkość 408 km/h w Veyronach z silnikiem o mocy 1001 KM Tak 431 072 km/h w wersji Super Sport o mocy 1200 KM który posłużył do pobicia rekordu prędkości maksymalnej.

bugatti-veyron-tab-1017-098

Niekończące się edycje specjalne Veyron

Jeśli jest coś szczególnego w historii Bugatti Veyron, to fakt, że pomimo ograniczonej produkcji zaledwie 450 sztuk i ceny zakupu około 1,5 miliona euro, w okresie życia modelu od 2005 do 2015 powstało kilkadziesiąt edycji specjalnych. Te specjalne edycje starały się zaoferować klientom dodatkową ekskluzywność i personalizację, znajdując reinterpretacje klasyków marki, hołdy dla pilotów i osobowości związane z Bugatti, a nawet warianty wynikające z ekscentryczności klienta. Liczba Veyronów «specjalnych” naprawdę przeraża i to nie wszystkie: Veyron Pur Sang, Veyron Bleu Centenaire, Veyron Sang Noir, Veyron Vinceró, Veyron Super Sport, Veyron Grand Sport Vitesse, Veyron 16.4 Grand Sport L’Or Blanc, Veyron Grand Sport Vitesse Rafale, Veyron Legend Jean Bugatti, Veyron Legend Black Bless, Veyron Legend Ettore Bugatti, Veyron Grand Sport La Finale.

bugatti-veyron-tab-1017-168

Rekord prędkości Bugatti Veyron

Osiągać najlepszą oceną prędkości maksymalnej było zawsze wyzwanie Bugatti Veyron, marka, która zawsze miała ponad 400 km/h, aby umieścić ziemię pomiędzy resztą producentów, którzy w tym czasie flirtowali z 350 km/h. Pierwsza wersja wprowadzona na rynek Bugatti Veyron osiągnęła swój cel i w trybie jazdy, aby osiągnąć maksymalną prędkość, osiągnęła 408 km/h. Jednak niedługo później Bugatti chciał zabrać ze sobą zarejestrowany do tej pory rekord prędkości maksymalnej, dlatego opracował wersję Veyrona podkręconą do 1200 KM, w tym także kurację odchudzającą i jak to nazwał. Veyron Super Sport. Ten wariant udało się osiągnąć 431.072 km/h w 2010 r. biorąc rekord. Mimo to ten znak prędkości był zawsze omawiany przez północnoamerykańskiego producenta Hennessey i samą organizację World Ginness Record, ponieważ do osiągnięcia oficjalnego rekordu potrzebne były bardzo specyficzne warunki, których Bugatti nie spełnił. Veyron otrzymał znak prędkości, ale nie oficjalne uznanie.

04_CHIRON_ZERO-400-ZERO_dynamic_crop

Bugatti Chiron: następca

W 2016 roku zaprezentowano Bugatti Chiron, spadkobiercę Bugatti Veyron, który pomimo tego, że jest zupełnie nowym modelem, podziela filozofię i wiele swoich kluczy w projektowaniu i podejściu technicznym. W pewnym sensie Bugatti Chiron może być rozumiany jako ewolucja Veyrona, ale oferuje ważny krok naprzód w zakresie osiągów, aby odnowić jego koncentrację jako jeden z najszybszych samochodów na świecie. Jego zespół napędowy 8.0 W16 Quad-Turbo został przeprojektowany, aby osiągnąć moc maksymalną 1500 KM i moment obrotowy 1600 Nm. Zachowano 7-biegową dwusprzęgłową skrzynię biegów i napęd na wszystkie koła. Do tej pory Bugatti nie ujawnił rzeczywistej maksymalnej prędkości, do jakiej jest zdolny Chiron, pozostawiając nam 0-100 km / hw 2,4 sekundy i maksymalną prędkość ograniczoną elektronicznie do 420 km / h. Pierwsze jednostki Bugatti chiron Zaczęły być dostarczane klientom w marcu 2017 roku w cenie 2,4 miliona euro.

Czy ten post był pomocny?