Saltar al contenido

Bugatti chiron

2 de agosto de 2021
Bugatti chiron

Bugatti Chiron to hipersamochód Bugatti, który zastąpił Bugatti Veyron w 2016 roku. Bugatti Chiron charakteryzuje się tym, że jest najszybszym pojazdem na świecie, zdolnym do przekraczania 490 kilometrów na godzinę.

Logo Bugatti

Funkcje Bugatti Chiron

ten Bugatti chiron to hipersamochód Bugatti, który zastąpił Bugatti Veyron w 2016 roku. Bugatti Chiron charakteryzuje się tym, że najszybszy pojazd na świecie, będąc w stanie przekroczyć 490 kilometrów na godzinę. Jest to pojazd rewolucyjny, bardziej zaawansowany we wszystkich aspektach niż jego poprzednik, ale bez użycia technologii hybrydowych czy przełomowej konstrukcji. Ma imponujący 8-litrowy silnik W16 w pozycji centralnej o mocy 1500 KM, który pozwala rozpędzić się do 0-100 km/h w 2,5 sekundy. ten Cena Bugatti Chiron to 2,4 miliona euro i jest produkowany w fabryce w Molsheim we Francji, praktycznie ręcznie.

Wśród hipersamochodów, które aspirują do rywalizacji z Bugatti Chiron, znajdziemy Koenigsegg Regera. Jeśli chcesz dowiedzieć się, jakie są najdroższe samochody na rynku, nie przegap naszego poradnika zakupowego.

Wygląd zewnętrzny Bugatti Chiron

bugatti-chiron-2016-mas-35

Jest to bardzo niski samochód, o bardziej agresywnym i dojrzałym wyglądzie niż Veyron. Profil boczny to wyraźny ukłon w stronę maszyn takich jak Type 57 Atlantic, o klasycznych kształtach przypominających kroplę wody. Jego ogromny tylny dyfuzor wydaje się inspirowany samochodem wyścigowym i ma bardzo charakterystyczną sygnaturę świetlną: a poziomy pasek LED – 1,6 metra szerokości.

Podobnie jak Veyron, oferuje aktywną aerodynamikę, ze spojlerem podnoszonym w zależności od potrzeb aerodynamicznych samochodu, działając jako hamulec prędkości.

Dwukolorowe odcienie dla bardziej agresywnego i dojrzałego nadwozia, zaprojektowanego z myślą o aerodynamice.

Projekt wnętrza Bugatti Chiron

bugatti-chiron-2016-13

Wnętrze Bugatti Chiron jest bardzo proste, minimalistyczne, nie rezygnując z jakości wykończenia na najwyższym poziomie. Konsola środkowa grupuje tylko elementy sterujące klimatyzacją, w cienkiej listwie z włókna węglowego, obok konwencjonalnej dźwigni zmiany biegów. Oprzyrządowanie Bugatti Chiron jest proste, z analogowy prędkościomierz w pozycji środkowej, którego skala dochodzi do 500 km/h.

Po bokach dwa ekrany TFT z informacjami o trybach jazdy i informacyjno-rozrywkowych, a także klasyczny potencjometr, który osiąga 1500 KM. Na kierownicy znajduje się selektor różnych trybów jazdy oraz przycisk dedykowany do Launch Control.

Deklaracja intencji: skala prędkościomierza dochodzi do 500 km/h.

Silnik Bugatti Chiron: 8,0 W16 1500 KM

02_CHIRON_ZERO-400-ZERO_dynamic_crop

Bugatti Chiron nie jest ewolucją Veyrona. Chociaż wykorzystuje ewolucję silnika 8.0 W16, jest zupełnie nowy samochód, i podobnie jak jego poprzednik, zapewnia solidną przewagę techniczną nad rywalami. Jego podwozie Nadwozie z włókna węglowego jest tak sztywne jak LMP1 z Le Mans. jego Śmigło 8.0 W16 wykorzystuje nowy system turbodoładowania typu twin-scroll przy każdym napędzie poczwórnym: siłownik elektryczny jego turbosprężarek uwalnia pełną moc systemu podczas intensywnego przyspieszania. W normalnym tempie będziemy używać tylko dwóch z czterech turbosprężarek. Ma nowy wlot z włókna węglowego, elektroniczne zarządzanie i układ wydechowy.

Rozwijać 1500 KM przy 6700 obr/min, któremu towarzyszy niszczycielski maksymalny moment obrotowy 1600 Nm w zakresie od 2000 do 6000 obr./min. Moc przekazywana jest na wszystkie cztery koła poprzez 7-biegowa dwusprzęgłowa skrzynia DSG. Bugatti nawiązał współpracę z Michelin, aby opracować opony Chiron. Jego specjalna mieszanka jest w stanie wytrzymać szczyty przekraczające 400 km/h, z wymiarami 355/25 R21 dla tylnej osi i 285/30 R20 dla przedniej osi.

Bugatti Chiron nie jest lekkim samochodem: jego waga to 1995 kilogramów.

bugatti-chiron-2016-8

Osprzęt hamulcowy składa się z tytanowych zacisków i ośmiu tłoków na przedniej osi, które obejmują tarcze hamulcowe o średnicy 420 mm na przedniej osi. Aerodynamika Bugatti Chiron jest aktywna, z tylnym spojlerem o zmiennej wysokości i kącie nachylenia. W trybie maksymalnej prędkości ma minimalny współczynnik oporu 0,35, która może wzrosnąć do 0,59 po uruchomieniu hamulca prędkości. Jego przednia optyka kieruje powietrze do hamulców, a ogromna, wyrzeźbiona szczelina z tyłu spełnia dwie funkcje: odprowadza ciepło wytwarzane przez silnik i zapewnia stabilność przy dużych prędkościach.

Ile Bugatti Chiron jest w stanie osiągnąć maksymalną prędkość? Udaje mu się nie tylko rozwijać świetne prędkości, ale jest też specjalistą w przyspieszaniu, pokonując 0-100 km/h w 2,5 sekundy i robi 0 do 300 km/h w 13,5 sekundy. Koenigsegg One:1 przyspiesza od 0 do 300 km/hw 11,9 sekundy. Bugatti Chiron ma maksymalna prędkość 420 km/h, ograniczona elektroniką do użytku na drodze. W trybie «Handling”, przeznaczonym na tor – z większą siłą docisku – czubek Chirona jest ograniczony do 380 km/h.

14_CHIRON_ZERO-400-ZERO_dynamic

Jego tryb Top Speed ​​- aktywowany specjalnym klawiszem – wykorzystuje jego wydajność do maksimum, zmniejszając współczynnik aerodynamiczny w poszukiwaniu wyższej końcówki. Na torze testowym Ehra-Lessien Bugatti pobił światowy rekord prędkości, przekraczając we wrześniu 2019 r. 490 kilometrów na godzinę.

Pięć zaawansowanych trybów jazdy

Winda, auto, autostrada, obsługa i maksymalna prędkość są ich tryby jazdy. Tryb podnoszenia lekko unosi zawieszenie i służy do prędkości poniżej 50 km/h, do załadunku auta na przyczepę lub przejazdu przez pobocze. Tryb Auto nie wymaga wyjaśnień, natomiast Auto Tryb autostrady przyspiesza od 120 km/h: zmiękcza zawieszenie, aby umożliwić zrelaksowaną jazdę z dużą prędkością.

Tryb Top Speed ​​aktywowany jest specjalnym kluczem, w obwodzie zamkniętym.

bugatti-chiron-2016-mas-18

w Tryb obsługi Całe auto «napina mięśnie» i jest przeznaczone do użytku na torze. Aerodynamika sprzyja dociskowi, a jego stały napęd na wszystkie koła – z elektronicznymi dyferencjałami – pozwoli na ślizganie się auta, ułatwianie dryfowania.

Cena Bugatti Chiron: 2,4 mln euro

Przeciętny klient Bugatti ma 64 samochody, trzy prywatne odrzutowce i jacht. Typ klienta o dużej sile nabywczej, którego stać na cenę wywoławczą 2,4 mln euro. Oczekuje się, że konserwacja Chirona będzie wygórowana, u szczytu statusu samochodu, jak już widzieliśmy w przypadku Veyrona. Produkcja jest ograniczona do 500 sztuk.

bugatti_chiron_sport_0318_009

Bugatti Chiron Sport, krok dalej:

Propozycja była jasna: pójść o krok dalej niż «konwencjonalna” wersja Bugatti Chiron, wszystko to, jeśli ten przymiotnik może być użyty do określenia hipersamochodu o tych cechach. Chiron Sport szukał jeszcze lepszego zachowania dynamicznego, z redukcją wagi o 18 kg według oficjalnych danych i specyficzną konfiguracją, która pozwoliła cieszyć się jeszcze bardziej sportowym charakterem. Podczas gdy silnik 8.0 W16 Quad-Turbo utrzymuje nienaruszoną moc 1500 KM, zdecydowała się na wprowadzenie nowych stabilizatorów i czterowylotowego układu wydechowego. Nie ma różnic w czystej prędkości, ale sprawia to, że zespół jest bardziej skuteczny na czas na torze, wskazując, że byłby nawet o 5 sekund szybszy niż oryginalny Bugatti Chiron na torze Nardó.

Bugatti Chiron Super Sport 300 0919 004

Bugatti Chiron Super Sport 300+, «łowca rekordów”:

Francuska firma postawiła się między brwiami, aby pobić rekord prędkości, co osiągnęłaby dzięki radykalnej wersji, która ostatecznie trafiłaby do produkcji w bardzo ograniczonej serii 30 sztuk (po 3,5 miliona euro każda) tego Bugatti Chiron Super Sport 300+. Jego aerodynamiczna konfiguracja nie pozwalała mu ani więcej, ani mniej niż osiągnąć 490 km/h na torze. Ehra-Lessien. Zmiany estetyczne były widoczne, zwłaszcza w przodzie zaprojektowanym w celu zmniejszenia oporu, nadkolach w celu ograniczenia wytwarzanych turbulencji i rekonfiguracja obszaru tylnego w celu utrzymania kontroli nad tyłem za pomocą tylnego dyfuzora, który rozciąga się na 25 cm i zawiera układ wydechowy odziedziczony po Bugatti Cientodieci. W zestawie znajdują się również nowe, ekskluzywnie zaprojektowane koła z określonymi oponami Michelin Sport Cup2.

Bugatti Chiron Sport «110 Odp., Allons enfants de la Patrie:

Bugatti Chiron Sport 110 Ans 3

Prezentowany w 2019 roku z okazji 110-lecia roku, w którym Ettore Bugatti założył firmę, Bugatti Chiron Sport «110 Ans» stała się pierwszą specjalną edycją Chiron Sport. Utrzymano układ napędowy, będący główną zmianą estetyki, z nadwoziem całkowicie skąpanym w matowym kolorze Steel Blue, czarnymi kołami oraz ogromnymi zaciskami hamulcowymi i kołpakami, wykończonymi w kolorze French Racing Blue. Chyba najbardziej charakterystycznym elementem jest rewers tylnego spojlera, który działając jak hamulec aerodynamiczny staje się prawie pionowy, pokazuje francuską trójkolorową flagę, w ukłonie w stronę kraju, z którym spotyka się również Bugatti Divo.

Bugatti Chiron Pur Sport 0320 016

Bugatti Chiron Pur Sport, opcja dla torów:

Nowa koncepcja. Po tym, jak Chiron Sport wprowadził ulepszone właściwości jezdne, Bugatti Chiron Pur Sport chciałem pójść o krok dalej, z założeniem znalezienia ostatecznego hipersamochodu Francuzów dla track-dni. Zawsze zachowując homologację do jazdy po ulicy, inżynierowie Bugatti przeprojektowali zestaw techniczny Chirona, aby pomieścić silnik 8.0 W16. Quad-Turbo dopóki 1500 KM mocy maksymalnej i 1600 Nm momentu obrotowego. Skrzynia biegów skraca jej rozwój o 15%, co obiecuje poprawić dostarczanie paliwa, aby uzyskać lepszą reakcję w całym zakresie obrotów.

Dodano specjalny zestaw aerodynamiczny, a także zestaw kół Ostrze Aero obudowa kompletu opon zaprojektowanych przez Michelin do intensywnego użytkowania na torze. Cała praca wykonana przez inżynierów przekłada się na zmniejszenie całkowitej wagi zestawu o 19 kilogramów, coś, co w połączeniu z ustawieniem zawieszenia pomaga zwiększyć jego efektywność podczas jazdy na torze. W sumie zaplanowano nakład 60 sztuk w cenie 3 mln euro przed opodatkowaniem.

Czy ten post był pomocny?