Funkcje Bugatti Chiron
ten Bugatti chiron to hipersamochód Bugatti, który zastąpił Bugatti Veyron w 2016 roku. Bugatti Chiron charakteryzuje się tym, że najszybszy pojazd na świecie, będąc w stanie przekroczyć 490 kilometrów na godzinę. Jest to pojazd rewolucyjny, bardziej zaawansowany we wszystkich aspektach niż jego poprzednik, ale bez użycia technologii hybrydowych czy przełomowej konstrukcji. Ma imponujący 8-litrowy silnik W16 w pozycji centralnej o mocy 1500 KM, który pozwala rozpędzić się do 0-100 km/h w 2,5 sekundy. ten Cena Bugatti Chiron to 2,4 miliona euro i jest produkowany w fabryce w Molsheim we Francji, praktycznie ręcznie.
Wśród hipersamochodów, które aspirują do rywalizacji z Bugatti Chiron, znajdziemy Koenigsegg Regera. Jeśli chcesz dowiedzieć się, jakie są najdroższe samochody na rynku, nie przegap naszego poradnika zakupowego.
Wygląd zewnętrzny Bugatti Chiron
Jest to bardzo niski samochód, o bardziej agresywnym i dojrzałym wyglądzie niż Veyron. Profil boczny to wyraźny ukłon w stronę maszyn takich jak Type 57 Atlantic, o klasycznych kształtach przypominających kroplę wody. Jego ogromny tylny dyfuzor wydaje się inspirowany samochodem wyścigowym i ma bardzo charakterystyczną sygnaturę świetlną: a poziomy pasek LED – 1,6 metra szerokości.
Podobnie jak Veyron, oferuje aktywną aerodynamikę, ze spojlerem podnoszonym w zależności od potrzeb aerodynamicznych samochodu, działając jako hamulec prędkości.
Dwukolorowe odcienie dla bardziej agresywnego i dojrzałego nadwozia, zaprojektowanego z myślą o aerodynamice.
Projekt wnętrza Bugatti Chiron
Wnętrze Bugatti Chiron jest bardzo proste, minimalistyczne, nie rezygnując z jakości wykończenia na najwyższym poziomie. Konsola środkowa grupuje tylko elementy sterujące klimatyzacją, w cienkiej listwie z włókna węglowego, obok konwencjonalnej dźwigni zmiany biegów. Oprzyrządowanie Bugatti Chiron jest proste, z analogowy prędkościomierz w pozycji środkowej, którego skala dochodzi do 500 km/h.
Po bokach dwa ekrany TFT z informacjami o trybach jazdy i informacyjno-rozrywkowych, a także klasyczny potencjometr, który osiąga 1500 KM. Na kierownicy znajduje się selektor różnych trybów jazdy oraz przycisk dedykowany do Launch Control.
Deklaracja intencji: skala prędkościomierza dochodzi do 500 km/h.
Silnik Bugatti Chiron: 8,0 W16 1500 KM
Bugatti Chiron nie jest ewolucją Veyrona. Chociaż wykorzystuje ewolucję silnika 8.0 W16, jest zupełnie nowy samochód, i podobnie jak jego poprzednik, zapewnia solidną przewagę techniczną nad rywalami. Jego podwozie Nadwozie z włókna węglowego jest tak sztywne jak LMP1 z Le Mans. jego Śmigło 8.0 W16 wykorzystuje nowy system turbodoładowania typu twin-scroll przy każdym napędzie poczwórnym: siłownik elektryczny jego turbosprężarek uwalnia pełną moc systemu podczas intensywnego przyspieszania. W normalnym tempie będziemy używać tylko dwóch z czterech turbosprężarek. Ma nowy wlot z włókna węglowego, elektroniczne zarządzanie i układ wydechowy.
Rozwijać 1500 KM przy 6700 obr/min, któremu towarzyszy niszczycielski maksymalny moment obrotowy 1600 Nm w zakresie od 2000 do 6000 obr./min. Moc przekazywana jest na wszystkie cztery koła poprzez 7-biegowa dwusprzęgłowa skrzynia DSG. Bugatti nawiązał współpracę z Michelin, aby opracować opony Chiron. Jego specjalna mieszanka jest w stanie wytrzymać szczyty przekraczające 400 km/h, z wymiarami 355/25 R21 dla tylnej osi i 285/30 R20 dla przedniej osi.
Bugatti Chiron nie jest lekkim samochodem: jego waga to 1995 kilogramów.
Osprzęt hamulcowy składa się z tytanowych zacisków i ośmiu tłoków na przedniej osi, które obejmują tarcze hamulcowe o średnicy 420 mm na przedniej osi. Aerodynamika Bugatti Chiron jest aktywna, z tylnym spojlerem o zmiennej wysokości i kącie nachylenia. W trybie maksymalnej prędkości ma minimalny współczynnik oporu 0,35, która może wzrosnąć do 0,59 po uruchomieniu hamulca prędkości. Jego przednia optyka kieruje powietrze do hamulców, a ogromna, wyrzeźbiona szczelina z tyłu spełnia dwie funkcje: odprowadza ciepło wytwarzane przez silnik i zapewnia stabilność przy dużych prędkościach.
Ile Bugatti Chiron jest w stanie osiągnąć maksymalną prędkość? Udaje mu się nie tylko rozwijać świetne prędkości, ale jest też specjalistą w przyspieszaniu, pokonując 0-100 km/h w 2,5 sekundy i robi 0 do 300 km/h w 13,5 sekundy. Koenigsegg One:1 przyspiesza od 0 do 300 km/hw 11,9 sekundy. Bugatti Chiron ma maksymalna prędkość 420 km/h, ograniczona elektroniką do użytku na drodze. W trybie «Handling”, przeznaczonym na tor – z większą siłą docisku – czubek Chirona jest ograniczony do 380 km/h.
Jego tryb Top Speed - aktywowany specjalnym klawiszem – wykorzystuje jego wydajność do maksimum, zmniejszając współczynnik aerodynamiczny w poszukiwaniu wyższej końcówki. Na torze testowym Ehra-Lessien Bugatti pobił światowy rekord prędkości, przekraczając we wrześniu 2019 r. 490 kilometrów na godzinę.
Pięć zaawansowanych trybów jazdy
Winda, auto, autostrada, obsługa i maksymalna prędkość są ich tryby jazdy. Tryb podnoszenia lekko unosi zawieszenie i służy do prędkości poniżej 50 km/h, do załadunku auta na przyczepę lub przejazdu przez pobocze. Tryb Auto nie wymaga wyjaśnień, natomiast Auto Tryb autostrady przyspiesza od 120 km/h: zmiękcza zawieszenie, aby umożliwić zrelaksowaną jazdę z dużą prędkością.
Tryb Top Speed aktywowany jest specjalnym kluczem, w obwodzie zamkniętym.
w Tryb obsługi Całe auto «napina mięśnie» i jest przeznaczone do użytku na torze. Aerodynamika sprzyja dociskowi, a jego stały napęd na wszystkie koła – z elektronicznymi dyferencjałami – pozwoli na ślizganie się auta, ułatwianie dryfowania.
Cena Bugatti Chiron: 2,4 mln euro
Przeciętny klient Bugatti ma 64 samochody, trzy prywatne odrzutowce i jacht. Typ klienta o dużej sile nabywczej, którego stać na cenę wywoławczą 2,4 mln euro. Oczekuje się, że konserwacja Chirona będzie wygórowana, u szczytu statusu samochodu, jak już widzieliśmy w przypadku Veyrona. Produkcja jest ograniczona do 500 sztuk.
Bugatti Chiron Sport, krok dalej:
Propozycja była jasna: pójść o krok dalej niż «konwencjonalna” wersja Bugatti Chiron, wszystko to, jeśli ten przymiotnik może być użyty do określenia hipersamochodu o tych cechach. Chiron Sport szukał jeszcze lepszego zachowania dynamicznego, z redukcją wagi o 18 kg według oficjalnych danych i specyficzną konfiguracją, która pozwoliła cieszyć się jeszcze bardziej sportowym charakterem. Podczas gdy silnik 8.0 W16 Quad-Turbo utrzymuje nienaruszoną moc 1500 KM, zdecydowała się na wprowadzenie nowych stabilizatorów i czterowylotowego układu wydechowego. Nie ma różnic w czystej prędkości, ale sprawia to, że zespół jest bardziej skuteczny na czas na torze, wskazując, że byłby nawet o 5 sekund szybszy niż oryginalny Bugatti Chiron na torze Nardó.
Bugatti Chiron Super Sport 300+, «łowca rekordów”:
Francuska firma postawiła się między brwiami, aby pobić rekord prędkości, co osiągnęłaby dzięki radykalnej wersji, która ostatecznie trafiłaby do produkcji w bardzo ograniczonej serii 30 sztuk (po 3,5 miliona euro każda) tego Bugatti Chiron Super Sport 300+. Jego aerodynamiczna konfiguracja nie pozwalała mu ani więcej, ani mniej niż osiągnąć 490 km/h na torze. Ehra-Lessien. Zmiany estetyczne były widoczne, zwłaszcza w przodzie zaprojektowanym w celu zmniejszenia oporu, nadkolach w celu ograniczenia wytwarzanych turbulencji i rekonfiguracja obszaru tylnego w celu utrzymania kontroli nad tyłem za pomocą tylnego dyfuzora, który rozciąga się na 25 cm i zawiera układ wydechowy odziedziczony po Bugatti Cientodieci. W zestawie znajdują się również nowe, ekskluzywnie zaprojektowane koła z określonymi oponami Michelin Sport Cup2.
Bugatti Chiron Sport «110 Odp., Allons enfants de la Patrie:
Prezentowany w 2019 roku z okazji 110-lecia roku, w którym Ettore Bugatti założył firmę, Bugatti Chiron Sport «110 Ans» stała się pierwszą specjalną edycją Chiron Sport. Utrzymano układ napędowy, będący główną zmianą estetyki, z nadwoziem całkowicie skąpanym w matowym kolorze Steel Blue, czarnymi kołami oraz ogromnymi zaciskami hamulcowymi i kołpakami, wykończonymi w kolorze French Racing Blue. Chyba najbardziej charakterystycznym elementem jest rewers tylnego spojlera, który działając jak hamulec aerodynamiczny staje się prawie pionowy, pokazuje francuską trójkolorową flagę, w ukłonie w stronę kraju, z którym spotyka się również Bugatti Divo.
Bugatti Chiron Pur Sport, opcja dla torów:
Nowa koncepcja. Po tym, jak Chiron Sport wprowadził ulepszone właściwości jezdne, Bugatti Chiron Pur Sport chciałem pójść o krok dalej, z założeniem znalezienia ostatecznego hipersamochodu Francuzów dla track-dni. Zawsze zachowując homologację do jazdy po ulicy, inżynierowie Bugatti przeprojektowali zestaw techniczny Chirona, aby pomieścić silnik 8.0 W16. Quad-Turbo dopóki 1500 KM mocy maksymalnej i 1600 Nm momentu obrotowego. Skrzynia biegów skraca jej rozwój o 15%, co obiecuje poprawić dostarczanie paliwa, aby uzyskać lepszą reakcję w całym zakresie obrotów.
Dodano specjalny zestaw aerodynamiczny, a także zestaw kół Ostrze Aero obudowa kompletu opon zaprojektowanych przez Michelin do intensywnego użytkowania na torze. Cała praca wykonana przez inżynierów przekłada się na zmniejszenie całkowitej wagi zestawu o 19 kilogramów, coś, co w połączeniu z ustawieniem zawieszenia pomaga zwiększyć jego efektywność podczas jazdy na torze. W sumie zaplanowano nakład 60 sztuk w cenie 3 mln euro przed opodatkowaniem.