Cechy BMW Z4
ten Bmw z4 Jest to dwumiejscowy sportowy kabriolet wyprodukowany przez BMW, z tylnym napędem i turbodoładowanymi cztero- i sześciocylindrowymi silnikami o mocy od 197 do 340 KM. Obecnie na rynku pojawia się trzecia generacja modelu, która pierwotnie pojawiła się na rynku w 2003 roku. BMW Z4 jest produkowane przez Magna Steyr, w jej zakładach zlokalizowanych w Graz (Austria). ten Cena BMW Z4 część od 52 924 euro.
BMW Z4 ma rywali, takich jak Alfa Romeo 4C Spider, Audi TT Roadster, Lotus Evora, Porsche 718 Boxster lub Totoya Supra. Jeśli myślisz o zakupie kabrioletu, takiego jak BMW Z4, nie przegap naszego przewodnika zakupu z najtańszymi kabrioletami na rynku.
BMW Z4 zostało opracowane równolegle z Toyotą Supra 2019. Oba modele mają wspólną platformę, technologie i silniki. Zachowując różnicę, że BMW Z4 to kabriolet, a Toyota Supra to coupé, dotyk zróżnicowania wpływa na jego stylistykę i tuning, co było wyłączną kompetencją każdej marki i które określi, który samochód jest lepszy lub bardziej atrakcyjny , dla każdego klienta. Ten sojusz między BMW i Toyotą w celu zmaksymalizowania synergii był niezbędny, aby oba samochody były opłacalne.
Stylistyka zewnętrzna BMW Z4
Projekt BMW Z4 charakteryzuje się wydatną i wydłużoną maską, przedział pasażerski w bardzo odsuniętym położeniu i miękki dach, który był już używany przez jego poprzedników (pierwsza generacja BMW Z4 i BMW Z3) i który pozwala zaoszczędzić około 60 kilogramów w porównaniu z poprzednim metalowym dachem chowanym.
Jego przednia optyka ma konstrukcję pionową. Na masce duże znaczenie nabierają klasyczne nerki marki oraz ciało pełne nerwów wzmacniających mięśnie, a także duże wloty powietrza. Tył BMW Z4 integruje nową optykę LED w pozycji poziomej, nisko umieszczony i z wydatnym spojlerem na hatchbacku, który podkreśla bardziej radykalny charakter tego sportowego samochodu.
Stylistyka wnętrza BMW Z4
ten W dwumiejscowej kabinie BMW Z4 zastosowano najnowszą, zupełnie nową technologię, o wyglądzie wyraźnie inspirowanym BMW serii 8. Znajdujemy system Head-Up Display, nowy cyfrowy zestaw wskaźników BMW o przekątnej 12,3 ″ i system informacyjno-rozrywkowy Live Professional, którym można sterować za pomocą pokrętła znajdującego się pośrodku konsola.
Gama silników nowego BMW Z4
BMW Z4 ma trzy cztero- i sześciocylindrowe silniki benzynowe o mocy odpowiednio 197, 258 i 340 koni mechanicznych:
Bmw z4 sDrive20i sDrive30i M40i Silnik 4 cylindry w linii 4 cylindry w linii 6 cylindrów w linii Przemieszczenie 1998 cm3 1998 cm3 2998 cm3 Moc 197 KM przy 4500-6500 obr/min 258 KM przy 5000-6500 obr/min 340 KM przy 5000-6500 obr/min Maksymalny moment obrotowy 320 Nm przy 1450-4200 obr/min 400 Nm przy 1550-4400 obr/min 500 Nm przy 1600-4500 obr./min Przyspieszenie 0 do 100 km/h 6,6 sekundy 5,4 sekundy 4,5 sekundy Maksymalna prędkość 240 km/h 250 km/h 250 km/h Zużycie (odpowiednik NEDC) 6,1 litra / 100 km 6,1 litra / 100 km 7,4 litra / 100 km Emisje (odpowiednik NEDC) 139 g/km CO2 139 g/km CO2 168 g/km CO2
Jak dynamicznie rozwija się BMW Z4?
W Diariomotor mieliśmy okazję przetestować BMW Z4 M40i: jeździć nim, analizować jego wnętrze i zobaczyć, jak jeździ. Jeśli BMW Z4 w czymś wyróżnia się dynamicznie, to tym, że wygląda jak niemiecki «muscle car”: BMW Z4 jest bardzo szybki w linii prostej, ale nie tak szybki na zakręcie.
Obecny model stał się najbardziej użyteczny i wygodny ze wszystkich istniejących Z4, jego jakość i technologia plasują go jako jednego z najlepszych na rynku. Ale w zamian stracił wdzięk i lekkość, które charakteryzowały go do tej pory.