Cechy BMW serii 2 Active Tourer
BMW serii 2 Active Tourer i BMW Gran Tourer od BMW to prawdopodobnie dwie najbardziej egzotyczne alternatywy, jakie możemy znaleźć w aktualnej ofercie bawarskiego producenta. Są one zbudowane na modułowej architekturze UKL, przednim silniku poprzecznym i napędzie na przednie koła. Jedyne dwa minivany BMW narodziły się w celu zaoferowania praktycznego i modułowego modelu, starając się zachować cechy jakość i dynamika jakiegokolwiek innego BMW, charakteryzującego się tylnym układem napędowym.
Są w sprzedaży od 2014 r. i przeszły niewielki lifting w 2018 r., aby zachować aktualność, ale BMW już ogłosiło rychłe wstrzymanie sprzedaży z powodu słabych wyników handlowych. Są one produkowane przez BMW w swoich niemieckich zakładach w Lipsku. Wśród modeli aspirujących do rywalizacji z BMW serii 2 Active Tourer znajdziemy przede wszystkim Mercedesa Klasy B.
Stylistyka zewnętrzna BMW serii 2 Active Tourer
Towarzysząc charakterystycznemu grillowi odnajdujemy dwa świetna optyka, nie brakuje na tym froncie sporej dawki nerwów i zaokrągleń dla maski zderzaka, ponieważ dobrze prezentuje się również z boku zdefiniowanego przez dwa zaznaczone wcięcia. Z tyłu powtórzono wzór dużej optyki typu LED. Nie ma tak smukłej konstrukcji jak inne BMW, jest znacznie bardziej «bulwiasty”. BMW serii 2 Active Tourer mierzy 4,35 metra, a BMW serii 2 Gran Tourer 4,57 metra.
Wnętrze i technologia BMW serii 2 Active Tourer
Wewnątrz kabina Active i Gran Tourer od razu przypomina nam, że siedzimy w BMW, z znaczek, który kojarzy się z wieloma modelami niemieckiej marki. Biorąc pod uwagę jego status minivana, znajdujemy wiele schowków i rozwiązań modułowych, aby zapewnić pasażerom pełen komfort. Do tej pory nie może wyposażyć cyfrowego oprzyrządowania, a jego system informacyjno-rozrywkowy został prześcignięty pod względem możliwości i łączności przez inne nowsze modele niemieckiej marki.
Silniki BMW serii 2 Active Tourer
Kolejnym kluczowym punktem tych modeli jest wprowadzenie nowej trzy- i czterocylindrowej mechaniki z doładowaniem. W benzynie znajdziemy 218i, z trzema cylindrami, 1,5 litra i 136 KM, oraz 220i i 225i, które wykorzystują ten sam dwulitrowy, czterocylindrowy silnik z turbodoładowaniem o mocy 190 i 231 KM. W dieslu są trzy opcje, 115 KM 216d – również trzycylindrowy- oraz 218d i 220d, obie z dwulitrowym silnikiem o mocy odpowiednio 150 i 190 KM.
Grand Tourer: 2 dodatkowe siedzenia i 21 cm dłuższy
Jeśli Active Tourer nie spełnia Twoich potrzeb, BMW oferuje wariant o zwiększonej długości zwany Gran Tourer. Jeśli Active Tourer ma długość 4342 mm dla bagażnika o pojemności 462 litrów, wersja Gran Tourer wyróżnia się nadwoziem dłuższym o 21 centymetrów.
Dzięki temu wzrostowi długości niemiecki minivan jest w stanie pomieścić -opcjonalnie- dwa dodatkowe miejsca, zwiększając również przestrzeń w bagażniku, co z 462 litrów do maksymalnie 645 litrów jeśli trzeci rząd nie zostanie zakupiony, w takim przypadku pojemność zostanie zmniejszona do 560 litrów.
Najlepsza technologia: hybryda plug-in 225xe
Dla najbardziej wymagających i dbających o środowisko klientów BMW oferuje hybrydowa wersja plug-in o nazwie 225xe, który łączy działanie 88-konnego silnika elektrycznego z mocą 136-konnego 1,5-litrowego silnika benzynowego, oferując łącznie 224 KM i 385 Nm maksymalnego momentu obrotowego.
Przy średnim zużyciu paliwa 2,1 litra/100 km, 225xe oferuje 49 km zasięgu elektrycznego zgodnie z cyklem WLTP, dzięki akumulatorowi litowo-jonowemu i 8,8 kWh pojemności użytkowej. Czas ładowania nie przekracza 3 godzin i 15 minut przy użyciu konwencjonalnej skrzynki naściennej o mocy 3,7 kW. W tej wersji bagażnik zmniejsza swoją pojemność do 400 litrów, a zbiornik paliwa mieści maksymalnie 36 litrów.
Jest dostępny tylko z pięciomiejscowym nadwoziem Active Tourer, a nie z siedmiomiejscową wersją Grand Tourer.