Saltar al contenido
BMW

BMW i3

30 de julio de 2021
BMW i3

BMW i3 jest miejskim elektrycznym pojazdem użytkowym segmentu B, produkowanym przez BMW od 2013 roku. Obecnie na rynku pojawia się pierwsza generacja, chociaż doczekała się wielu aktualizacji.

Logo BMW

Cechy BMW i3

karoseriaMały minivan
drzwi5
place4
pień260 litrów
moc170 – 184 KM
konsumpcja l / 100km
Cena £ 40 100 €
oszacowanie

ten BMW i3 Jest to miejski elektryczny pojazd użytkowy segmentu B, produkowany przez BMW od 2013 roku. Obecnie na rynku pojawia się pierwsza generacja, choć doczekała się kilku aktualizacji. BMW i3 charakteryzuje się kompaktową konstrukcją, która zapewnia dobre warunki do zamieszkania we wnętrzu; a także nowoczesny i przełomowy design z dobrymi wykończeniami z awangardowych materiałów z wysoką zawartością naturalnych i nadających się do recyklingu komponentów, podwozie z włókna węglowego – co czyni go bardzo lekkim pojazdem pomimo balastu akumulatorów – i zaskakujące osiągi dla pojazdu tych cech. BMW i3 jest produkowane w fabryce BMW w Lipsku.

Wśród małych i niedrogich elektrycznych pojazdów użytkowych, które aspirują do rywalizacji z BMW i3, znajdziemy inne elektryczne w swojej klasie, wśród których wyróżniają się Honda e, Opel Corsa-e, Peugeot e-208 czy Renault Zoe.

bmw-i3-2016-15

Stylistyka zewnętrzna BMW i3

Stylistyka zewnętrzna BMW i3 to: bardzo kompaktowy minivan, w którym wyróżniają się odwrócone otwierane tylne drzwi i brak środkowego słupka, co umożliwia szerokie otwarcie samochodu z całej strony, aby wsiadać i wysiadać bez przeszkód.

bmw-i3-2016-26

Ponieważ jest to pojazd elektryczny z akumulatorami w dolnej części samochodu i bardzo małym silnikiem (nie ma mocy), umożliwia to przy naprawdę mała długość 4 metry dokładnie osiąga się znakomity poziom zamieszkiwania. Prawie cała objętość samochodu to kabina i bagażnik.

Silniki BMW i3

Podstawowa wersja BMW i3 posiada: Silnik elektryczny o mocy 170 KM z którym osiąga przyspieszenie od 0 do 100 km/h w zaledwie 7,3 sekundy. Biorąc pod uwagę, że reakcja silnika elektrycznego z postoju nie musi przechodzić przez żadną skrzynię biegów lub sprzęgło, a maksymalny moment obrotowy uzyskuje się natychmiast, wrażenie wydajności jest jeszcze większe, dosłownie zostawiając nas przyklejonych do siedzenia.

Jego wyposażenie w baterie, które osiąga 33 kWh, wystarczą, aby osiągnąć oficjalna autonomia do 300 km między ładowaniami, co powinno wystarczyć do poruszania się w środowisku miejskim, co jest jasnym celem BMW i3.

bmw-i3-i3s-2017-24

Istnieje możliwość włączenia przedłużacz zasięgu, mały silnik benzynowy, który działa jak generator elektryczny bez połączenia z kołami. Jest to maleńki 2-cylindrowy silnik o pojemności 650 cm3, który uruchamiałby się tylko w przypadku wyczerpywania się energii elektrycznej i tylko pełnił funkcję generatora i zasilał silnik elektryczny, który jako jedyny może napędzać pojazd. W takim przypadku masz 9 litrowy zbiornik benzyny aby dostać się do punktu ładowania lub do następnej stacji benzynowej, więc ten mechanizm ma służyć tylko jako rozwiązanie awaryjne.

bmw-i3-i3s-2017-12

W 2017 roku zaprezentowano jeszcze bardziej wydajną wersję, nazwaną BMW i3s. Podstawowa różnica między obiema wersjami to wzrost mocy do 184 KM, co sprawia, że ​​i3s lata do 100 km/h w zaledwie 6,9 ​​sekundy, bardzo poważny czas na miejski samochód. Ta dodatkowa moc działa z tym samym zestawem akumulatorów 33 kWh, więc jego autonomia zostanie w konsekwencji zmniejszona przez to wyższe zużycie, zmniejszając ją do 280 km.

BMW i3s może być również wyposażone w ten sam przedłużacz zasięgu co wersja podstawowa i posiada bardziej sportowe ustawienia zawieszenia, zawieszenie obniżone o 10 mm oraz możliwość zamontowania szerszych opon z określonymi felgami. ESP został wygodnie przeprogramowany, aby ułatwić bardziej zwinną i przyjemną jazdę.

bmw-i3-i3s-2017-21

Wykończenia BMW i3

BMW i3 ma jeden poziom wyposażenia, w którym jest praktycznie wszystko. Opcje skupiają się na kolorach i tapicerce, a także pakietach oświetlenia i innych dodatkach.

Jakość wykończeń i3 jest szczerze dobra, z jego wnętrzem egzotyczne materiały, takie jak zagęszczone konopie, drewno eukaliptusowe i włókna sztuczne pozyskiwany z przetworzonych butelek po napojach i naturalnej wełny.

Kolejną ciekawostką jest to, że tylne drzwi otwierają się w przeciwnym kierunku niż zwykle, a auto nie ma środkowego słupka. Niemniej jednak, dostęp do tylnych siedzeń nie jest w pełni rozwiązany, ujemny punkt, który należy wziąć pod uwagę, jeśli zamierzamy regularnie z nich korzystać.

bmw-i3-i3s-2017-17

Dlaczego warto wybrać BMW i3?

BMW i3 to czysto miejskie, który mógł krążyć po mieście przez cały dzień bez ładowania iz brutalnym przyspieszeniem na każdym sygnale świetlnym. Jego zwinność, wrażenia z wydajności i jakość wykończeń sprawiają, że jest to ostateczna broń, dzięki której można krążyć między ulicami w absolutnej ciszy.

Jako samochód miejski praktycznie nie ma rywala, choć prawdą jest, że jego cena trzyma go bardzo daleko od ogółu społeczeństwa, zwłaszcza biorąc pod uwagę, że zawsze powinien być używany jako drugi samochód. Liczby autonomii bledną, jeśli ustawimy samochód z prędkością 120 km / h na autostradzie, w którym to czasie poziom naładowania czasami spada.

BMW oferuje możliwość posiadania samochodu benzynowego na wycieczki, jako dodatkową usługę przy zakupie i3, ale nawet wtedy jest to nadal ważne ograniczenie tego i każdego innego elektrycznego dzisiaj.

Bmw I3 2019 08

Czy ten post był pomocny?