Saltar al contenido

Bentley Continental GT

30 de julio de 2021
Bentley Continental GT

Bentley Continental GT to najbardziej sportowy model sprzedawany przez brytyjską firmę Bentley. Jest to coupe w konfiguracji 2+2, charakteryzujące się koncepcją, w której dominuje maksymalny luksus i najwyższe osiągi.

Logo firmy Bentley

Cechy Bentleya Continental GT

karoseriaCoupé
drzwi2
place4
pień358 l
moc550 KM
konsumpcja12,1 – 12,5 l / 100km
Cena £
oszacowanie

ten Bentley Continental GT Jest to najbardziej sportowy model brytyjskiej firmy Bentley. Chodzi o coupé w konfiguracji 2+2, charakteryzujące się koncepcją, w której dominuje maksymalny luksus i najwyższe osiągi. Najnowsza ewolucja sagi Continental GT została zaprezentowana w 2017 roku, ukazując premierę zupełnie nowej generacji i tym samym podpisując trzecią kompletną renowację.

Nie ma wielu rywali, których można znaleźć na rynku, chociaż coraz więcej aspiruje do tego, by mierzyć się z nim pod względem komfortu, ekskluzywności i luksusu. Najbliższymi rywalami są Mercedes Klasy S Coupé, Rolls-Royce Wraith i Aston Martin DB11. (Zajrzyj do poradnika zakupu najdroższych samochodów na rynku, aby poznać wszystkie informacje o rywalach Continental GT.)

W Diariomotor mieliśmy okazję przetestować Bentley Continental GT: jeździć nim, analizować jego wnętrze i zobaczyć, jak jeździ.

Bentley Continental GT Cekin Niebieski 23

Wygląd zewnętrzny Bentley Continental GT

Na poziomie wyglądu zewnętrznego Bentley Continental GT ewoluował z biegiem czasu, ale zawsze pozostawał wierny liniom i mięśniom, które pierwsza generacja wypuściła w 2003 roku. W tej najnowszej wersji jego charakter i sportowy charakter zostały wzmocnione, biorąc za siebie estetykę pokazaną po raz pierwszy w prototypie Bentley EXP 10 Speed ​​6, modelu koncepcyjnym, który miał zarówno wariant coupe, jak i kabriolet, i który ukrywał linie tej generacji Continental GT.

W tym trzecim pokoleniu warto podkreślić podwójne zaangażowanie, którego bronił szef projektu Stefan Sielaff, który udzielił nam wywiadu, w którym ujawnił klucze do projektu tego Continental GT. Mówimy o pomyśle ponownego wymyślenia, jak pokazano z przodu lub z tyłu, gdzie wyraźnie się opowiedziało klasyczny wizerunek, ale znacznie bardziej wystylizowany i pełen sportowych detali, ale jednocześnie w komplecie bronił eleganckiego i ciągłego wizerunku, o czym świadczy jego widok z boku.

To właśnie z tyłu trzecia generacja Continental GT najbardziej zrywa ze swoimi poprzednikami, co osiągnięto dzięki bezprecedensowej owalnej konstrukcji optyki LED, a także bardziej podatnemu na opadanie dachu i znacznie niższej wysokości zastawa śluzy.

Bentley Continental GT cekin niebieski 7

Silniki V8 i W12

W dziale technicznym Bentely Continental GT dzieli wiele elementów z Porsche Panamera, model, od którego zapożycza elementy, takie jak wielokomorowe zawieszenie pneumatyczne, system informacyjno-rozrywkowy, aktywne stabilizatory lub 48-woltowa architektura stosowana również w Bentleyu Bentaydze i Audi SQ7, nie przechodząc dalej.

Bentley Continental GT cekin niebieski 34

Jeśli skupimy się na układzie napędowym, Bentley Continental GT jest również bardzo podobny do sedana Porsche. W tej trzeciej generacji grupa przekładni została całkowicie zmieniona, rezygnując z 8-biegowej automatycznej skrzyni biegów z przekładnią hydrokinetyczną, stosowanej w wielu modelach Audi, takich jak Audi A7, i zamierza użyć 8-biegowa dwusprzęgłowa automatyczna skrzynia biegów premierę miała druga generacja Porsche Panamera.

System napędu na wszystkie koła jest również nowy, porzucając stały napęd na cztery koła Audi na rzecz napędu na wszystkie koła. Napęd na wszystkie koła z kontrolowanym centralnym mechanizmem różnicowym, który działa tylko na przednią oś w warunkach utraty przyczepności. W ten sposób Continental GT zachowuje się w większości okoliczności jak samochód z napędem, modyfikując swoje zachowanie w zależności od stanu drogi lub wybranego programu jazdy.

Bentley Continental GT Extreme Srebrny 41

Oferta silników strumieniowych opiera się na dwóch architekturach. Pierwszy z nich to jego własny, silnik 6.0 W12 TSI o mocy maksymalnej 635 KM i momencie obrotowym 900 Nm, bardzo specyficzna konstrukcja silnika «W” na rynku, stosowana tylko przez niektórych producentów Grupy Volkswagen, takich jak Bugatti, Volkswagen , Audi i sam Bentley.

Ten silnik W12 jest faktycznie produkowany w fabryce Bentley w Crewe w Anglii, fabryce, którą można odwiedzić podczas naszej wizyty w fabryce i siedzibie firmy Bentley Motors. Z silnikiem W12 w konfiguracji 635 KM, Bentley Continental GT przyspiesza od 0 do 100 km/hw 3,7 sekundy i osiąga prędkość maksymalną 333 km/h. (patrz test Bentley Continental GT z silnikiem W12).

2019 Bentley Continental GT V8 28

Aby odróżnić silniki, będziesz musiał spojrzeć na wydechy: elipsa po każdej stronie zderzaka w W12 i podwójna elipsa w V8

Od marca 2019 nowy Silnik 4.0 V8 Twin-Turbo pochodzenia Porsche o mocy 550 KM maksymalnej mocy i 770 Nm momentu obrotowego. To mechanik, który daje dostęp do gamy Continental GT i który z kolei staje się silnikiem, który osiąga najlepsze rekordy pod względem wydajności. Ten sam silnik można znaleźć w innych modelach, takich jak Bentley Bentayga lub Porsche Cayenne i zastępuje silnik 4.0 V8 Twin-Turbo opracowany przez Audi i używany w wielu innych modelach grupy samochodowej, takich jak sam Bentley Continental GT drugiej generacji czy Audi RS7 Performance, które przetestowaliśmy w Diariomotor.

W przypadku wyboru silnika V8 reszta konfiguracji technicznej Continental GT pozostaje nienaruszona, dzięki czemu można znaleźć 0-100 km/h w 4 sekundy dla nadwozia coupe (4,1 sekundy w kabriolecie) i końcówki 318 km/h.

Bentley Continental GT Extreme Srebrny 27

Projekt wnętrza Continental GT

Mniej więcej Continental GT zawsze był luksusowym GT o bardzo wysokich osiągach, ale z niezwykłym klasycznym posmakiem. Dlatego jednym z jego podstawowych filarów jest użycie najlepszych materiałów do wykonania kabiny, bardzo wysoki poziom komfortu oraz niezwykła prostota i komfort poruszania się z bardzo dużymi prędkościami.

Wszystko to skutkuje dynamiką zaprojektowaną bardziej z myślą o przyjemności z jazdy niż o czysto sportowym zachowaniu. Dział Mulliner to dział, który firma Bentley udostępnia swoim klientom, aby dostosować swoje modele do ostatniego szczegółu, z nieskończonymi możliwościami przy wyborze obrazów, materiałów, tapicerki, motywów itp.

Bentley Continental GT Extreme Srebrny 28

Wnętrze Bentley Continental GT w swojej ostatniej generacji dokonało największej ewolucji, jaką kiedykolwiek widziano w tym modelu. Pomimo zachowania aury klasycznego pojazdu z licznymi detalami przywodzącymi na myśl wielkie luksusowe pojazdy ubiegłego stulecia, firma Bentley zdołała wdrożyć najnowsze technologie i systemy wspomagania jazdy dostępne na rynku, aby zaoferować zaktualizowany luksusowy GT.

Więc można znaleźć 12,3-calowy system multimedialny z ekranem dotykowym o wysokiej rozdzielczości, a w pełni cyfrowy zestaw wskaźników, adaptacyjny tempomat z funkcją asystenta jazdy w korku, autonomiczne hamowanie awaryjne z wykrywaniem pieszych itp.

Bentley Continental GT Cabrio 2019 07

Bentley Continental GT kabriolet

Jak mogłoby być inaczej, Continental GT oferuje również kabriolet pod nazwą? Continental GT kabriolet. Nadwozie to zostało wprowadzone na rynek w listopadzie 2018 roku i jest dostępne w ramach tych samych możliwości technicznych co wariant coupe, czyli z silnikami V8 i W12.

2019 Bentley Continental GT Cabrio 16

Przeprojektowanie nadwozia w celu przekształcenia go w kabriolet pozwala temu Bentley zostać odkrytym w czasie 19 sekund i przy prędkości do 50 km/h. Według firmy Bentley konstrukcja tego płóciennego dachu zapewnia poziom izolacji bardzo podobny do nadwozia coupe. Podobnie jak w przypadku kolorów nadwozia, składany dach można konfigurować w nieskończonych odcieniach, a nawet tkaninach, a także mieć możliwość posiadania Mullinera, aby jeszcze bardziej rozszerzyć ten katalog opcji.

Film z wyróżnieniem Bentley Continental GT

1627648935 146 Bentley Continental GT

Czy ten post był pomocny?