Saltar al contenido

Abarth 124 Pająk

23 de julio de 2021
Abarth 124 Pajak

Wprowadzeniu na rynek nowego, sportowego kabrioletu Fiata, Fiata 124 Spider, nie mogło nie towarzyszyć narodziny ekscytującego projektu dla firmy Scorpion. Dzięki mądrości sportowej ręki Abartha, Abarth 124 Spider naciągnął jeszcze więcej mięśni, aby stać się wyścigowym kabrioletem, który można zapisać na ulicę.

Logo Abartha

Cechy Abartha 124 Spider

karoseriaZamienny
drzwi2
place2
pień140 litrów
moc170 KM
konsumpcja6,4 – 6,6 l / 100km
Cena £ 33 839 €
oszacowanie

Wprowadzeniu na rynek nowego, sportowego kabrioletu Fiata, Fiata 124 Spider, nie mogło nie towarzyszyć narodziny ekscytującego projektu dla firmy Scorpion. Licząc na mądrość sportowej ręki Abartha, Abarth 124 Pająk jeszcze bardziej napinał mięśnie, aby stać się wyścigowym kabrioletem, który można zapisać na ulicę. Jeśli chodzi o część mechaniczną, nadal stawiano na czterocylindrowy silnik 1.4 z turbodoładowaniem z 170 KM i 250 Nm momentu obrotowego, w tym przypadku sprzężony z sześciobiegową skrzynią biegów (dostępna również sekwencyjna automatyczna skrzynia biegów sygnowana przez Esseesse). Do zestawu dodano układ wydechowy Record Monza zaprojektowany tak, aby dźwięk był jeszcze ostrzejszy w zależności od obrotów silnika.

Decydując się na mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu, Abarth wykonał świetną robotę w zakresie rozkładu masy i użycia specjalnych materiałów, aby utrzymać całkowitą masę na poziomie 1060 kilogramów. Stosunek mocy do masy wynoszący 6,2 kg/CV pozwolił mu być jednym z najwybitniejszych w swoim segmencie, co pozwoliło zrobić 0 do 100 km/hw 6,8 sekundy i osiągnąć szczyt 232 km/h. Amortyzatory Bilstein i układ hamulcowy Brembo, Dzięki czterotłoczkowym aluminiowym zaciskom dają poczucie sportowego charakteru, dzięki czemu włoski samochód sportowy jest bardzo stabilny zarówno podczas ostrego hamowania, jak i na szybkich zakrętach.

Abarth 124 Spider 06 Tył

Dodatkowo wzmocniono strefę bezpieczeństwa, licząc na aktywny kaptur ochronny w przypadku przejechania pieszego, co łagodzi wpływ pieszego, tworząc celę bezpieczeństwa dzięki działaniu dwóch małych obciążeń, które ustawiają maskę pod odpowiednim kątem, aby maksymalnie zmniejszyć siłę uderzenia.

Zmiany estetyczne w stosunku do Fiata 124 Spider są bardziej niż oczywiste, obstawianie elementów w kolorze czarnym i corsa red w przypadku lusterek, haczyka i rozdzielacza (Szarość tytanu w czerwonych i niebieskich wersjach lakieru), które służą jako kontrast z kolorem nadwozia, a obecność 17-calowych felg aluminiowych, pałąków zabezpieczających w tonie nazwanym «szarym Forgiato” i tylnym spojlerem Swallowtail odzwierciedla to nawet bardziej wściekły charakter, który zawsze charakteryzował Abartha. Ukłon w stronę wyścigowego Abartha 124 pochodzi z rąk nazwa wybrana dla kolorów ciała .,: «Turini white 1975” i «Costa Brava red 1972”, «Isola d’Elba blue 1974”, «Portugal grey 1974” i «San Marino black 1972” przypominają każde ze zwycięstw odniesionych przez oryginalny samochód wyścigowy.

Abarth 124 GT, z hardtopem będącym antytezą MX-5 RF:

abarth_124_gt_fiat_124_spider_1

Było to jedno z nierozstrzygniętych kont dla Abartha od czasu premiery ostatniej generacji 124 Spider, a po jej towarzyszu platformowym Mazda MX-5 zadebiutowała w wersji hardtop to olśniłoby tych, którzy szukali samochodu sportowego, który miałby możliwość bycia coupe i kabrioletem z wprowadzeniem hardtopu. Ochrzczony imieniem Abarth 124 GTsygnatura skorpiona zachowała główne cechy wersji terenówka z płóciennym dachem poprzez wprowadzenie twardego dachu z włókna węglowego, który również poprawił sztywność skrętną auta zaznaczoną tylko na skali waga 16 kilogramów.

Z kolei zachowana została brezentowa maska, co pozwalało użytkownikom na dalsze korzystanie z tego elementu nawet po pozostawieniu w garażu twardego dachu, który posiada również system odmgławiania tylnej szyby, zapewniający doskonałą widoczność również przy niesprzyjającej pogodzie. W obszarze estetycznym Abarth 124 GT ma nowość 17-calowe koła OZ oraz wykończenie przedniego splittera i obudów z włókna węglowego luster. Jeśli chodzi o część mechaniczną, nie ma zmian i pozostaje 170-konny silnik 1.4 T-Jet Abartha 124 Spider.

Również w konkursie. Abarth 124 Rally:

160301 Abarth 124 Rally 01

Niespodzianka została odkryta podczas Salonu Samochodowego w Genewie w 2016 roku. Abarth zaprezentował swój 124 Rally, jego ostatni samochód rajdowy po prawie ćwierćwieczu bezczynności i wykorzystujący w tym przypadku przepis zwany R-GT, w którym Porsche 911 stało się praktycznie mistrzem i lordem, a także jedynym reprezentantem. Firma skorpionowa zamierzała w ten sposób nie tylko oddać hołd Abarthowi 124 Spider rywalizującemu w grupie 4 (m.in. z Markku Alénem za kierownicą), ale także promuj swój nowy kabriolet poprzez konkurencję.

Propozycja łączyła w sobie mocny, lekki i neutralny pojazd, mimo że był napędem, a koszty zakupu i utrzymania były wyraźnie niższe niż w przypadku pojazdu kategorii R5. Mechanicznie miał silnik 1.8 turbo Alfa Giulietta, który dostarczał około 308 KM mocy na około 1050 kilogramów wagi. Aby osiągnąć te liczby, zdecydowano się na zastosowanie sztywnego dachu z włókna węglowego i praktycznie zrezygnowano z każdego elementu, który nie poprawiał osiągów pojazdu wewnątrz kabiny. Miał samoblokującą się z elektroniczną regulacją, sześciobiegową sekwencyjną skrzynię biegów z łopatkami i kontrolą trakcji.

Jego data homologacji przed Międzynarodową Federacją Samochodową to styczeń 2017 r., czyli czas na prestiżowy Rajd Monte-Carlo. Jednostka wspomnianego pojazdu również dotarła do Hiszpanii w ramach półoficjalnego programu prowadzonego przez SMC Junior Motorsport i wspieranego przez krajową filię Abartha.

2018 05 Abarth Rally Sierra Morena

Czy ten post był pomocny?