Cechy Alpine A110
ten Alpejski A110 to jest dwumiejscowy samochód sportowy, lekki i środkowy silnik z tyłu, pasjonujący krój, który rywalizuje z samochodami sportowymi, takimi jak Alfa Romeo 4C i Porsche 718 Cayman, opiera się na nowo opracowanej platformie i jest oczywistym ukłonem w stronę Alpejski A110 Wprowadzony na rynek w latach 60. i obecny na rynku, z doskonałymi osiągnięciami w konkurencji, aż do połowy lat 70., nie tylko pod wspólną nazwą, ale także pod względem wzornictwa, a nowy Alpine A110 jest estetycznie oddany linia bardzo podobna do swojej poprzedniczki, choć odpowiednio dostosowany.
Alpine początkowo zmierzyło się z tym nowym etapem z rąk Caterham, chociaż w końcu Alpine kupiło udziały Caterham w projekcie
Alpine to sportowa sub-marka Renault i na początku projektu, kiedy Renault stawiało pierwsze kroki w odrodzeniu Alpine, przy tworzeniu nowego Alpine A110, połączyło się z Caterham, który również zamierzał opracować samochód sportowy równolegle do Alpine A110, choć ostatecznie połączenie nie doszło do skutku i Renault powstało przy udziale brytyjskiej firmy w projekcie. 5 listopada 2012 roku powstało «Société Des Automobiles Alpine Caterham”, które działało do 2014 roku.
Przed tym powiązaniem i rozpoczęciem projektu, jaki znamy teraz, Renault jasno wyraziło swoje zamiary ożywienia Alpine za pomocą koncepcji Alpine A110-50, która była daleka od obecnej koncepcji, przewidzianej już w 2015 r. przez koncepcję Alpine Celebration Concept , prezentowany w 24H Le Mans.
Alpine A110 jest produkowany w Dieppe, we Francji i został zaprezentowany z okazji Salonu Samochodowego w Genewie 2017.
Projekt Alpine A110
Dzięki serii wcześniejszych rozwiązań dowiedzieliśmy się, że Alpine dużo pracowało nad aerodynamiką samochodu («Oprócz lekkości, Alpine A120 będzie miał ostrożną aerodynamikę: w ten sposób Renault nadal podaje powody Alfie Romeo 4C drżeć”) fakt, że podjęli wielki wysiłek, aby zmniejszyć jego wagę («Alpine A120 rozbiera się, pokazuje nam swoje aluminiowe podwozie i nadal ogrzewa otoczenie przed startem”, «To są spektakularne wiadra, które Alpine Zasiądzie A120, «Porsche Cayman Killer”, który przybył z Francji ”).
Podwójna optyka z przodu, projekt maski, wygląd sylwetki widziany z boku, opadający dach z tyłu … Renault wyhaftowało klasyczne ukłon w projekt Alpine A110, projekt, który nadchodzi z ręki nowoczesna kabina, z bardziej starannymi wykończeniami niż w «normalnych” modelach Renault jak Renault Megane i z szczegóły sportowe takie jak jego siedzenia, kierownica, rozmieszczenie niektórych elementów sterujących …
Silnik Alpine A110
Silnik Alpine A110 to silnik 1.8 TCe pochodzenia Renault. Czterocylindrowy silnik o mocy 252 KM. Silnik ten jest powiązany z siedmiobiegową dwusprzęgłową skrzynią biegów opracowaną przez firmę Getrag. Ten centralnie umieszczony silnik pozwala Alpine A110 na przyspieszenie do 100 km/h w zaledwie 4,5 sekundy, co jest również możliwe dzięki wadze zaledwie 1178 kilogramów tego samochodu – jest to samochód znacznie lżejszy od konkurentów takich jak Porsche 718 Cayman czy BMW M2. W przyszłości może pojawić się Alpine A110 o większej mocy, około 300 KM.
Pierwsze Alpine A110 na sprzedaż zostały wycenione od 55 000 do 60 000 euro
Aby uczcić swoją premierę, firma Alpine wprowadziła do sprzedaży pod koniec 2016 roku specjalną edycję startową ochrzczoną Alpine A110 Premiere Edition, limitowaną do 1955 sztuk, z Cena £ od 55 000 do 60 000 euro. Klienci, którzy kupili tę specjalną wersję startową, nie znali jej ostatecznego wyglądu, szczegółów silnika ani wyglądu wnętrza. Aby zarezerwować jedną z tych jednostek, firma Alpine stworzyła aplikację, dzięki której rozpoczął się proces zakupu tej limitowanej serii.